4 grudnia 2015

12. Philipp Aschenwald + wywiad i PLASTRON

Witam !
Jak ja się cieszę, że już jest weekend. Można trochę odpocząć. :)
W zeszłym tygodniu miały odbyć się zawody Pucharu Świata w Kuusamo, niestety z powodu zbyt silnego wiatru nie było mowy o skakaniu. Zaraz po tym rozpoczęła się dyskusja czy kolejnych lata w Ruce powinny odbywać zawody. Moim zdaniem, mimo, że jest to piękny, typowo zimowy krajobraz, który faktycznie nadaje klimat kojarzony ze skokami narciarskimi to jednak przede wszystkim powinniśmy oglądać sprawiedliwą rywalizację sportową, dlatego zawody można by chociaż na próbę zorganizować w innym miejscu.

Na dzisiaj przygotowałam dla Was post o Philippie Aschenwaldzie. Młody austriacki zawodnik. Na swoim koncie ma brązowy medal zdobyty w drużynie, podczas Mistrzostw Świata Juniorów w 2015 roku w Ałmatach. Z pewnościa jest to zawodnik, który w przyszłości może być czołowym zawodnikiem w reprezentacji Austrii.


Imię: Philipp
Nazwisko: Aschenwald
Kraj: Austria
Data urodzenia: 12 listopada 1995
Klub: SC Mayerhofen-Tirol



Przeprowadziłam dla Was wywiad z Philippem. Przeczytajcie jak Philipp rozpoczął swoją karierę, co było dla niego wyjątkowe, czy ma jakiś sportowych idoli oraz... jakie to uczucie kiedy szybuje nad publicznością zgromadzoną pod skocznią.

Justyna Gorzkowska: Cześć Philipp !
Philipp Aschenwald: Witam !

JG: Phillip, jak rozpoczęła się Twoja przygoda ze skokami narciarskimi ?
PA: Pierwsze skoki oddałem w wieku 8 lat. Jednak tak naprawdę do 13 roku życia uprawiałam kombinację norweską. Dopiero później, kiedy poszedłem do Schigymnasium w Stams, zadecydowałam, że zostanę skoczkiem i skupię się tylko i wyłącznie na skokach.

JG: Co dla Ciebie jest najlepsze w skokach narciarskich ?
PA: Kocham skoki narciarskie! Są różne powody dla których uwielbiam tę dyscyplinę. Bycie skoczkiem daje mi możliwość zobaczenia wielu różnych krajów. Mogę codziennie trenować. Jednak najlepsze w skokach jest to, że można lecieć tak daleko jak to możliwe.

JG: Co czujesz kiedy lecisz ?
PA: Kiedy lecę czuje coś niesamowitego. Jest to najlepsze uczucie jakie tylko może być, ale jest bardzo trudne do opisania. Trzeba to poczuć. :)

JG: Któremu skoczkowie obecnie kibicujesz? Masz jakiś idoli ?
PA: Moim ulubionym skoczkiem w ostatnich latach był Thomas Morgenstern, pomimo, że zakończył swoją sportową karierę, pozostanie moim idolem. Innym moim ulubionym zawodnikiem jest Peter Prevc, ponieważ jest styl podczas lotu jest fantastyczny.

JG: Jaka jest Twoja ulubiona skocznia czy ulubione miejsce i dlaczego ?
PA: Mam wiele takich skoczni, które bardzo lubię, ponieważ jest to indywidualny sport i każdy inaczej na to patrzy, bardzo lubię zróżnicowanie skoczni. Jednak kilka z moich ulubionych to Wisła, Einsiedeln, Iron Mountain, Titisee Neustadt and Lillehammer.

JG: Co lubisz robić w wolnym czasie ?
PA: Jestem osobą, która uprawia wiele różnych sportów. Jednak w wolnym czasie lubię zająć się paralotnictwem i sportami motorowymi. Po za sportem, czasami gram na tradycyjnym austriackim instrumencie - Steirische Harmonika.

JG: Jaka jest atmosfera w Twoim zespole ?
PA: Atmosfera jest na prawdę świetna, ponieważ spędzamy ze sobą bardzo dużo czasu. Praktycznie cały czas jesteśmy razem i przyjaźnimy się także po za dniami, w których są zawody czy treningi.

JG: Który moment w Twojej karierze był dla Ciebie szczególnie ważny ?
PA: Bardzo ważnym momentem w mojej karierze był brązowy medal w drużynie zdobyty na Mistrzostwach Świata Juniorów w Ałmatach. Oprócz tego wyjątkowo wspominam trzecie miejsce podczas Pucharu Kontynentalnego w Wiśle. Kolejnym ważnym sukcesem było 14 miejsce podczas tegorocznej Letniej Grand Prix w Courchevel and Einsiedeln i zwycięstwo w kwalifikacjach do konkursu LGP w Einsiedeln.

JG: Jakie są Twoje plany, kiedy zdecydujesz zakończyć karierę skoczka ?
PA: Interesuje się psychoteriapią, więc kiedy już zdecyduje się zakończyć moją sportową karierę chciałbym zostać trenerem skoków narciarskich albo policjantem.

JG: Bardzo dziękuje za wywiad i życzę powodzenia.
PA: Również dziękuje, było mi bardzo miło.


Autograf Philippa, prezentuje się tak :) Oprócz tego od Austriaka dostałam plastron ! Jest to mój pierwszy numer startowy i bardzo się z niego cieszę, ponieważ bardzo lubię tego zawodnika :D Jest on szczególnie wyjątkowy, że pochodzi z Mistrzostw Świata Juniorów ;)





Adres do Philippa mam na wymianę ;)
Miłego weekendu ! :)
Zachęcm również do zadawania pytań na asku.







10 komentarzy:

  1. Gratulacje! :D

    http://siwat-agrafek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulację!
    Zapraszamy na nowy post -> http://autografypatrykaikingi.blogspot.com/2015/12/adam-zdrojkowski-list.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje :)) Bardzo fajna karta :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje ;)
    Zapraszam na nowy post: http://autografymarty2000.blogspot.com/2015/12/ewa-drzyzga.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Autograf Kennetha z prywatnego adresu zdobyłam :)

      Usuń
  6. Gratuluję Ci ogromnie! Dziękuję Ci jeszcze raz za adres :) Wspaniały blog!

    OdpowiedzUsuń