10 czerwca 2016

37. Jurij Tepes

Hej!
Piękna pogoda za oknem, a ja walczę z bólem pleców.. no ale co poradzić i z tym trzeba sobie dać radę. W tym tygodniu w mojej skrzynce pojawiło się kilka listów. Bardzo mnie to cieszy, bo następne skoczne pamiątki dołączyły do mojej kolekcji. Szczególnie ucieszyła mnie akredytacja z zawodów w Japonii. Od kogo ją otrzymałam? Z pewnością pokaże Wam już niedługo. :) Zachęcam do zaglądnięcia do zakładki wymiana, bo jest trochę nowych kart na wymianę ;)

Aktualizacja:
Klemens Murańka: http://skokinarciarskie98.blogspot.com/2016/02/22-klemens-muranka.html
Kamil Stoch: http://skokinarciarskie98.blogspot.com/2015/09/1-kamil-stoch.html
Michael Hayboeck: http://skokinarciarskie98.blogspot.com/2015/10/3-michael-haybock.html


Od dzisiaj można kupować bilety na LGP w Wiśle za pośrednictwem strony kupbilet.pl. Rano od razu się do tego zabrałam, żeby mieć dobre miejsce do porobienia ciekawych zdjęć. Teraz pozostaje tylko wpłata za bilety i oczekiwanie kuriera. Jestem trochę zawiedziona, że nie ma w tym roku karnetów... była to spora oszczędność pieniędzy i wygoda, ale niestety decyzji organizatorów nie ta się zmienić. :)

Wczoraj dowiedziałam się o poważnej kontuzji kolana Kennetha Gangnesa. Norweg wraz z kolegami z reprezentacji był na zgrupowaniu w Stams, gdzie przygotowywał się do nowego sezonu. Niestety nie wszystko poszło po jego myśli.. Kenneth zerwał więzadła w lewym kolanie i uszkodził łąkotkę, co spowodowało natychmiastową operację. Nie wiadomo kiedy zobaczymy Norwega rywalizującego na skoczniach świata, być może wróci pod koniec sezonu zimowego. To już trzecia taka kontuzja w jego karierze. Jest mi bardzo przykro z tego powodu, ponieważ po tak świetnym sezonie Kenneth miał szansę, aby w następnym prezentować się jeszcze lepiej.. a tym czasem musi walczyć z bólem.. Trzymaj się Kenneth!

Ostatnio oglądając rano telewizji wypatrzyłam bardzo fajną akcję! Sławne osoby, a w tym roku sportowy: Robert Lewandowski, Marcin Gortat, Rafał Sonik i Adam Małysz zaprojektowali swoje ,,szczęśliwe dukaty'', które będą sprzedawane w różnych sklepach, np. ,,5,10,15''. Dochód w całości zostanie przeznaczony na cele charytatywne. Jest to bardzo fajny pomysł, bo za jedyne 5 zł można nabyć naprawdę piękną pamiątkę, przy okazji pomagając innym. Przeczytajcie jeszcze mój artykuł na ten temat: http://skoki24.pl/2016/06/07/szczesliwy-dukat-adama-malysza/

Obecnie w meksykańskim Cancun odbywa się kongres Międzynarodowej Federacji Narciarskiej. Trwa ostateczne zatwierdzanie kalendarzy, ale tak naprawdę nie wiele powinno się zmienić. Ciekawe jaka decyzja zostanie podjęta w sprawie Zakopanego. Jednak dzisiaj najważniejszą informacją jest wybranie Oberstdorfu na organizatora Mistrzostw Świata w narciarskie klasycznym w 2021 roku. Taka impreza zawita do tej miejscowości po raz trzeci w historii. Niemcy nie kryją zadowolenia. Swoją radość okazał na facebooku choćby Andi Wellinger. :)

Natomiast w Polsce do kadry juniorów dołączył Bartosz Czyż. Początkowo nazwisko kolejnego zawodnika w tej grupie mieliśmy poznać dopiero w sierpniu, ale jak widać coś przesądziło o tym, że wydarzyło się to już dziś. Nie jest wykluczone, że pod koniec wakacji do tej kadry dołączy jeszcze jeden zawodnik. Moim zdaniem to bardzo dobrze, ze Bartek dołączył już teraz, bo wcześniej uda mu się zgrać z grupą i wspólne treningi powinny przynieść efekty.

A przechodząc do dzisiejszego bohatera. Jurij Tepes - bo o nim mowa, jest znany przede wszystkim z tego, że bardzo lubi ,,mamucie'' obiekty, szczególnie Planicę. Jest to skoczek, który był w słynnej słoweńskiej drużynie, która zdobyła brąz na mistrzostwach świata w Oslo w 2011 roku. Jurij pierwszy raz stał na podium w Harrachovie, natomiast pierwsza wygrana w Pucharze Świata nadeszła dla niego w 2013 roku właśnie w Planicy. Choć poprzedni sezon nie był dla niego za bardzo udany, to na pewno ten zawodnik jeszcze nie raz pokaże się z dobrej strony. :) Jego autografy zdobyłam w różny sposób, ale najlepiej kontaktować się ze sportem2000.

Imię: Jurij
Nazwisko: Tepes
Kraj: Słowenia
Klub: SD Dolomiti
Data urodzenia: 14 lutego 1989
Rekord życiowy: 244,0 m na Letalnicy w Planicy (22 marca 2015)







Na dzisiaj to wszystko, trzymajcie się i kibicujcie naszym na EURO we Francji! :D
Pozdrawiam! 


12 komentarzy: