22 kwietnia 2016

31. Jan Matura

Hej!
Jeszcze tydzień i nareszcie długi majowy weekend! Dla mnie to nie tylko czas odpoczynku, ale także pierwsze wiosenno-letnie spotkanie ze skokami! Ostatnio wspominałam, że planuje wybrać się na Memoriał im. Leopolda i Władysława Tajnerów do Wisły. Teraz mogę już potwierdzić, że plany uda się zrealizować i będę mogła sprawdzić się w roli dziennikarki pod skocznią. :) Mam nadzieję, że dam sobie radę. W końcu każde doświadczenie jest bardzo cenne, jeśli w przyszłości chce się wykonywać ten zawód. Z pewnością, po moim powrocie, napisze dla Was relację i dodam zdjęcia z zawodów. :)

Mam dla Was także szczególne zaproszenie. Jeden z administratorów ,,Flaszki dla Morgensterna'' -  strony o skokach na facebooku, w tę sobotę o godzinie 20.00 przygotowuje dla fanów skoków narciarskich live czat, podczas którego odpowie na Wasze pytania oraz poruszy wiele wątków. Serdecznie Was zapraszam, na pewno nie będzie to czas zmarnowany. Sama też będę uczestniczyła w tym wydarzeniu. Tutaj macie link do wydarzenia na Facebooku, gdzie dowiecie się szczegółów
---> https://www.facebook.com/events/130792273988390/


A co ostatnio dzieje się w świecie skoków? Mimo, że sezon się skończył dużo się dzieje. Wreszcie wiemy, czym zajmie się teraz Łukasz Kruczek. Polak został trenerem reprezentacji Włoch! Nie wiem czy Wy spodziewaliście się takiego rozwiązania, ale ja mówiąc szczerze nie. W ostatnich tygodniach przewijały się różne propozycję nowej pracy dla Kruczka. Była mowa o podjęciu współpracy z reprezentacją Szwajcarii, Rosji, Finlandii, bądź zajęcia stanowiska Mirana Tepesa. Teraz już wszystko jest jasne. Z pewnością jest to wyzwania dla byłego trenera kadry naszych skoczków. Jak sobie poradzi? Ma wiele do zyskania, jeśli udałoby mi się wyprowadzić na wyżyny tego sportu włoskich skoczków to jego autorytet w świecie trenerskim znacznie by wzrósł. Sami Włosi są bardzo zadowoleni z nastających zmian i na pewno wiążą z tym wielkie nadzieje. A jak Wy oceniacie wybór Kruczka?

Pamiętacie upadek Alexa Insama w Wiśle? ----> https://www.youtube.com/watch?v=7ydYoHPo59k
Pewnie niektórzy z Was byli i widzieli to na żywo. Podczas kwalifikacji do pierwszego konkursu indywidualnego w Wiśle, włoski skoczek przewrócił się przy lądowaniu na 117. metrze. Zawodnik nie dał rady opuścić zeskoku o własnych siłach. Padały nawet podejrzenia zerwania więzadeł krzyżowych. Na szczęście po specjalistycznych badaniach, okazał się, że uraz nie jest aż tak groźny. Obecnie skoczek czuje się już dobrze i powraca do pełni sił. Zaczyna także powoli przygotowania do kolejnego sezonu. Dokładny opis historii kontuzji Alexa możecie przeczytać w moich artykule, który można znaleźć na stronie Skoki24.pl
---> http://skoki24.pl/2016/04/19/alex-insam-wraca-do-zdrowia/
Na tym portalu o skokach możecie poczytać także inne moje teksty :)

Marki Fluege.de i  Elan postanowiły zakończyć współpracę ze skoczkami. Szczególnie zaskakująca wydaje się decyzja tych drugich. To właśnie na nartach tej firmy skakał dominator poprzedniej zimy Peter Prevc oraz najlepsza skoczkini Sara Takanashi. Ich sukcesy nie zatrzymały jednak producentów nart. Obecnie narciarski rynek bardzo się skurczył. Wielka szkoda, mam nadzieję, że pojawi się ktoś nowy na tym rynku. W przeciwnym razie za jakiś czas, w grze mogą pozostać tylko narty formy Fischer.

Dzisiaj przygotowałam dla Was autograf Jana Matury. Skoczek z Czech dwukrotnie w swojej karierze wygrał zawody Pucharu Świata. Było to w Sapporo w 2013 roku. W 2012 roku zwyciężył także klasyfikację generalną Letniego Pucharu Kontynentalnego. Jan zajął też 5. miejsce na mistrzostwach świata w Val di Fiemme.

Imię: Jan
Nazwisko: Matura
Kraj: Czechy
Klub: Dukla Liberec
Data urodzenia: 29 stycznia 1980
Rekord życiowy: 224,5 m na Vikersundbakken w Vikersund (26 stycznia 2013)



Nie mogę się już doczekać tych wszystkich letnich zawodów! Na samą myśl skoków, autografów, zdjęć i moich dziennikarskich debiutów pod skocznią jestem bardzo szczęśliwa. Oczywiście już dzisiaj obiecuje relację ze zdjęciami z każdego z moich wyjazdów. W miarę zbliżania się LGP zachęcam do zadawania pytać do mnie :) Podejrzewam, że są wśród Was tacy, którzy po raz pierwszy wybiorą się do Wisły i chcieliby wiedzieć co i jak. Serdecznie , więc zachęcam. Odpowiem na wszystko, a najczęstsze pytania opublikuje, aby wszyscy skorzystali ;) Postaram się także przygotować dla Was przydatny poradnik i dodać go w dodatkowej zakładce. W weekend majowy na wszystko będzie czas. Dobrze, lecę, bo dzisiaj świętuje swoje 18-naste urodziny, bo lepiej późno niż wcale! :D
Pozdrawiam! 

PS. Macie tutaj moje wspomnienia z Wisły z zeszłego roku, do zobaczenia pod skocznią w lipcu! A dla niezdecydowanych dodam, że wyjazdu żałować nie będziecie. :)


Jakiś czas tego dostałam od Fluege taką naklejkę. W zaistniałeś sytuacji to bardzo fajna pamiątka. :)



21 komentarzy:

  1. Gratulacje!

    Również byłam zaskoczona wycofaniem się fluege i elan, poza fischerami zostają jednak też sport2000, a może pojawi się coś nowego. Już niedługo się przekonamy ;)

    Do zobaczenia w Wiśle ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze Lóffler ;) Mimo wszystko fajnie jakby pojawił się nowy producent :)
      ooo! Widzimy się w Wiśle! :D

      Usuń
  2. Gratulacje ! Nawet nie wiedziałam,że fluege i elan już nie są sponsorami.Pewnie dlatego nie odpisują na mojego e-maila z prośbą o autograf ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://grafkamil.blogspot.com/2016/04/70-andreas-wank.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Gtlratuluje autografu ;)
    A co do wycofania sie marek, tez sie nieco zdziwilem i ciekawy jestem co wybierze Peter Prevc ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja się na tym samym zastanawiam :D Jeśli wybierze fischera tot plusem będzie to, że najprawdopodobniej zrobią mu karty :D

      Usuń
  5. Gratulacje :) Zapraszam do mnie: http://sportowyswiatmagdy.blogspot.com
    Dodaje do obserwowanych :)


    I nie mogę się już doczekać wyjazdu na LGP :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo zawody w lecie są wspaniałe, do zobaczenia pod skocznią! :D

      Usuń
  6. Super post, gratulacje! :D
    I przy okazji zapraszam na krotki poradnik http://inlovewith-dreams.blogspot.com :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje :) tez posiadam taka naklejke :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje!
    U mnie dzisiaj autograf od najlepszej tenisistki świata - Sereny Williams!

    http://meandsportstars.blogspot.de/2016/04/5-serena-williams.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje świetny podpis :)
    zapraszam do mnie: autografyryska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń